menstruaţiei

Despre Femei

PMS – Sindromul premenstrual

Sindromul premenstrual apare în a doua jumătate a ciclului menstrual, la finalul zilelor fertile dar înainte să înceapă menstruaţia. Are următoarele simptome: iritabilitate, tristeţe, stări depresive, senzitivitate crescută, tendinţa de a plânge, extenuare, sensibilitate a sânilor, acnee, constipaţie şi multe altele atât mentale cât şi somatice.

Sindromul premenstrual apare în a doua jumătate a ciclului menstrual, la finalul zilelor fertile dar înainte să înceapă menstruaţia. Are următoarele simptome: iritabilitate, tristeţe, stări depresive, senzitivitate crescută, tendinţa de a plânge, extenuare, sensibilitate a sânilor, acnee, constipaţie şi multe altele atât mentale cât şi somatice.Sindromul premenstrual – Care este cauza?Principala cauză este cantitatea redusă de hormoni din a doua jumătate a ciclului menstrual, aşa numita fază luteală. În această fază se presupune că au loc fluctuaţii de serotonină (un neurotransmiţător), ce influenţează starea de spirit. De aceea, sindromul premenstrual afectează femeile predispuse genetic, sensibile la schimbările hormonale sau dependente de nivelul de serotonină.Nu există tratament medicamentos pentru sindromul premenstrual, iar în cazurile extreme, când simptomele afectează activitatea zilnică, acesta este tratat cu medicamente antidepresive.  Dieta şi exerciţiile fizice sunt remediile naturale pentru PMS. Simptomele acestuia pot fi reduse prin consumul alimentelor ce conţin vitamine din grupa B (pâine intregrală, nuci, ouă-în special gălbenuşul, banane, spanac) şi vitamina E (nuci, seminţe de floarea soarelui, avocado, ulei de măsline). Magneziul are o influenţă tonifiantă asupra sistemului nervos şi îl găsim în orez brun, arahide, migdale şi ciocolată neagră (min. 70% cacao). Potasiul reglează cantitatea de apă din corp (micşorează circumferinţa şoldurilor ce se măreşte în timpul sindromului premenstrual), iar cele mai importante surse de potasiu sunt roşiile şi bananele. Este importantă reducerea consumului de sare, alcool (acesta împiedică absorbţia vitaminelor şi a mineralelor), cafea, ceai şi alimente ce cresc nivelul colesterolului.În aceast perioadă alege să faci multe dintre activităţile preferate, deoarece bucuria creşte nivelul endorfinelor. Ai mai multă grijă de tine,  efectuează exerciţii fizice, însă fără să ajungi la extenuare.

Află mai multe despre produse Bella

Aplicaţii pentru femei

Welcome again! Login

Zaloguj się do Bella Woman, przeczytaj magazyn online, obejrzyj najnowsze filmy i sprawdź co nowego w energetycznym Świecie Bella!

If you don't have account - Sign up here

Login
forgot your password